29
Mar

12 živil, ki bo pospešilo vaš metabolizem

Z nekaterimi živili lahko pomagamo svojemu telesu pospešiti metabolizem. Za vas smo pripravili 15 živil, ki jih lahko vsak dan vključite v svoj jedilnik.

Jagodičevje

Jagodičevje, še posebej brusnice, jagode in borovnice so zelo bogate z vitamini A, C, E in antioksidanti, zato bi jih morali na svoj jedilnik uvrstiti vsaj nekaj krat na teden. Odlično je tudi za tiste, ki imajo težave s telesno težo, saj je nizko kalorično in telesu pomaga uravnavati metabolizem.

Antioksidanti telesu pomagajo pri izničevanju prostih radikalov, ter posledično pomagajo zavirati številna obolenja, kot so: rak, bolezni srca in ožilja. Zelo so priporočljivi tudi za kadilce, ter za vse, ki želijo okrepiti imunski sistem, ter ohraniti živčne celice v dobri formi.

Ovseni kosmiči

Ovseni kosmiči spadajo med t.i. kompleksne oglikove hidrate, kar pomeni, da jih telo prebavlja nekoliko več časa. Vaš občutek stosti bo trajal dlje, obenem pa ne boste imeli tako močne želje po sladkih prigrizkih, saj ovseni kosmiči v telesu odlično uravnavajo raven sladkorja v krvi.

Predstavljajo tudi enega najboljših virov vitamina B, E, ter mineralov kot sta magnezij in železo. Vsebujejo pa tudi veliko vlaknin, ki blagodejno delujejo na presnovo in črevesje.
To seveda ne velja samo za ovsene kosmiče, ampak za vso prehrano, ki izvira iz ovsa (ovsena kaša, ovsene tesnenine ali kruh).

Korenje

Korenje je bogato z antioksidanti, poleg tega ima v sebi veliko topnih vlaknin, ki znižujejo holesterol in pospešujejo delovanje metabolizma.

Korenje je koristna zelenjava tudi zato ker vsebuje veliko drugih vitaminov in mineralov: vitamin A, B, C, D, E, G in K, tiamin, riboflavin, kalcij in železo. V korenju najdemo falkarinol in falkarindiol, ki preprečujeta raka debelega črevesja in ščitita ožilje.

Zaradi betakarotena, ki ga najdemo v korenju pomagamo tudi svojemu vidu, med drugim pa betakaroten pomaga tudi proti rakavim obolenjem, ter upočasnjuje staranje kože.

Jabolka

Jabolka so naravni vir antioksidantov in flavonoidov, ki dobro vplivajo na naše zdravje in dobro počutje. S svojim razmerjem med vitamini, minerali, balasti in vodo so jabolka ravno pravšnja za vsakdanje človekove potrebe.

Od vitaminov vsebuje vitamin A, B1, B2, B3, B6, C, od mineralov pa ima največ kalija, natrija, fosforja, kalcija, magnezija in železa. Kalij, kalcij in natrij so pomembni pri delovanju živčnega sistema, krvnega obtoka in metabolizma.

Velika vsebnost vode v jabolkih pomaga pri naši prebavi in nas odžeja, hkrati pa jabolka vsebujejo tannin, ki preprečuje drisko. Celuloza, ki jo najdemo v jabolkih utrdi črevesne stene, pektin pa preprečuje možnost srčne kapi in znižuje raven holesterola.

Zeleni čaj

Zeleni čaj je odličen zaveznik, ko govorimo o izgubljanju teže in kurjenju maščob. Ta namreč vsebuje tein (kofeinu podobna substanca), ki pospešuje delovanje metabolizma, ter posledično tudi porabo energije in kalorij. Odlično se obnese tudi pri uravnavanju sladkorja v krvi, kar pomeni, da pomaga pri zmanjševanju želje po sladkem.

Ima pa tudi probiotični učinek, saj omogoča hitrejši razvoj črevesne flore, ki nam pomaga pri prebavi. Zato si brez zadržkov, na dan privoščite 2 do 4 skodelice zelenega čaja.

Brokoli

Brokoli predstavlja spada v družino križnic, kar ga uvršča med odlično hrano za tiste, ki želijo shujšati, saj ima zelo malo kalorij (100g ima približno 30 kalorij), kar pomeni, da boste z uživanjem brokolija s presnavljanjem porabili več kalorij, kot jih boste vnesli v svoje telo.

Bolj pogosto bi ga morali na jedilnik vključiti tudi ker predstavlja izvrsten vir vlaknin, kar upočasnjuje absorbcijo ogljikovih hidratov. Med drugim pa vsebuje tudi veliko količino antioksidantov, ki so dobri za kožo, mišice in celo hormonsko ravnovesje. Vsebuje tudi veliko količino karotenoidov, železa, magnezija, kalcija, vitamina A, E in C.

Brokoli predstavlja odlično prilogo k mesnim ali ribjim jedem, odlično pa se obnese tudi v juhah.

Ananas

Ananas predstavlja odličnega pomagača pri kurjenju maščob, saj zelo uspešno pospešuje delovanje presnove. Vsebuje tudi veliko biotina (vitamin B7) in ostalih vitaminov, kot so vitamin E, B12 in C – in več kot 15 mineralnih snovi.

Poleg tega vsebuje tudi bromelain, ki je zelo učinkovit kot očiščevalec črevesja, kjer uspešno zavre delovanje različnih škodljivih bakterij. Sveži ananas namreč deluje odvajalno in diuretično ter pomaga pri prebavnih težavah.

Zelena listnata zelenjava

V to kategorijo spadajo: solate, špinača, ohrovt, zelje in drugi, ki so odlični pomagači pri izgubljanju teže, saj pospešujejo metabolizem in presnovo.

Obožujemo pa jih tudi, ker vsebujejo izredno malo kalorij, velike količine vlaknin, ki poskrbijo za daljši občutek sitosti. Pohvalijo pa se lahko tudi z najrazličnejšimi vrstami vitaminov, mineralov in antioksidantov, ki jih naše telo potrebuje vsak dan.

Zelena listnata zelenjava se odlično obnese kot priloga, pa tudi kot samostojna jed, ko potrebujemo zdravo in uravnoteženo malico, ki bo ustvarila občutek sitosti, obenem pa v telo ne bomo vnesli preveliko kalorij.

Papaja

Tale tropska ‘hruška’, predstavlja pravi zaklad, ko govorimo o metabolizmu, saj je se odlično obnese pri ljudeh z upočasnjeno prebavo in tistimi, ki želijo obdržati uravnoteženo telesno težo.
Med drugim vsebuje velike količine vitaminov, kot so A in C, ter minerale kot so kalcij, železo, tiamin, riboflavin in niacin. Njeno skrivnost pa predstavljajo esencialne aminokisline in prebavni encimi, ki našemu telesu pomagajo pri razgradnji hrane.

Papaja pomaga tudi pri izboljševanju mišičnega tonusa, obnavljanju kože, ter pripomore h hitrejšemu razgrajevanju podkožnega maščobnega tkiva.

Grenivka

Grenivke so odlične pospeševalke metabolizma, med drugim pa tudi podaljšujejo občutek sitosti, saj stabilizirajo raven krvnega sladkorja. Med drugim, pa so odličen vir antioksidantov. Bogate so z vitaminom C in B, folno kislino, ter minerali kot so kalij, železo in kalcij.

Rdeča grenivka pa vsebuje celo beta-karoten iz katerega nastane vitamin A.

Ribe

Ribe predstavljajo odličen vir beljakovin, ki so pri hujšanju in fizični aktivnosti izrednega pomena. Vsebujejo pa tudi maščobne kisline omega-3, ki so zelo pomembne pri uravnavanju telesne teže.
Še posebej dobra za naše telo je rahla, bela riba (brancin, orada, oslič, škarpina), ki pospešuje delovanje presnove.

Limona

Kislina, ki jo lahko najdemo v limonah (citronska kislina) zelo dobro spodbuja prebavne encime, ter pospešuje krvni obtok v telesu. Vsebuje veliko vitamina C, ki blagodejno vpliva na srce in ožilje in vitamina B6, ki se ob združitvi s C-jem, spremeni v L-karnitin, ki vpliva na energijsko presnovo naših celic, ter jim pomaga maščobno kislino spremeniti v energijo.

Limona med drugim deluje protibakterijsko in varuje naš imunski sistem, med drugim pa odpravlja slabost in pomiri želodec. Zaradi njene vsestranskosti jo lahko uporabljamo vsak dan, za začinjanje solat, mesa, ali kot osvežilno pijačo.