24
Jan

4 BISTVENE SNOVI ZA NAŠE TELO

Ko planiramo prehrano je pomembno, da vemo natančno kaj hrana vsebuje. Le tako lahko telesu zagotovimo vse kar potrebuje.

Torej, naše telo potrebuje : ogljikove hidrate, beljakovine, vlaknine in maščobe. Te štiri stvari bodo sestavni del naše prehrane, da bodo naši obroki zdravi, izberimo  kvalitetne in polnovredne sestavine.

OGLJIKOVI HIDRATI : proso, kvinoja, polnovredne testenine, ječmen, riž, polenta,..

BELJAKOVINE : rdeče meso, belo meso, ribe, jajca, stročnice,..

VLAKNINE : zelenjava, sadje, žitarice,..

MAŠČOBE: olivno olje, kokosovo olje, konopljino olje,..

Vsaka izmed teh sestavin ima svojo specifično vlogo zato je smiselno, da jih uživamo pametno!

OGLJIKOVI HIDRATI so vir energije, zato jih zaužijemo zgodaj v dnevu – zato da zagotovijo dovolj energije našemu telesu, ko je najbolj aktivno. Popoldan in zvečer jih načeloma ne potrebujemo, izjema je če bomo fizično aktivni popoldan oz. proti večeru. V tem primeru jih lahko zaužijemo 1-2 uri pred fizično aktivnostjo ampak brez pretiravanja.

4 BISTVENE SNOVI ZA NAŠE TELO

 

BELJAKOVINE so gradniki in so poleg vode najpomembnejša snov v našem telesu. Bistvene so pri procesu rasti in razvoja, največ jih najdemo v mišicah. So del osnovnih gradnikov v našem telesu kot so hormoni, encimi, hemoglobin in imunoglobin.

4 BISTVENE SNOVI ZA NAŠE TELO

 

VLAKNINE nam pomagajo zlasti za pravilno delovanje prebave. Tej funkciji na žalost posvečamo premalo pozornosti saj mnogi strokovnjaki trdijo da je prav v črevesju izvor vseh bolezni! Vlaknine normalizirajo gibanje črevesja, znižujejo raven holesterola, pomagajo nadzorovati raven sladkorja v krvi in preprečujejo diabetes ter pripomorejo k doseganju zdrave telesne teže.

4 BISTVENE SNOVI ZA NAŠE TELO

 

MAŠČOBE ali lipidi so sicer nujno potrebna snov ampak je potrebno, tako kot pri ogljikovih hidratih, paziti na količino zaradi njihove energijske vrednosti. Veliko je govora o zdravih in nezdravih maščobah in o nasičenih in nenasičenih maščobah. Prve najdemo po večini v hrani živalskega izvora, druge pa so večinoma rastlinskega izvora. Bistvena razlika je v zgradbi in v tem da so nenasičene nujno potrebne saj jih telo ne more samo sintetizirati.  Pomembno pa je da tako ene kot druge izberemo glede na kakovost. Izogibati pa se moramo trans maščob – edina oblika maščob ki jih telo sploh ne potrebuje. To so umetno pridobljene maščobe skozi proces hidrogenacije, najdemo jih v oljih za cvrtje, margarini, prisotne pa so tudi v raznih namazih.

4 BISTVENE SNOVI ZA NAŠE TELO

 

Če povzamemo kar smo navedli zgoraj, pri zajtrku in kosilu so ogljikovi hidrati in maščobe zaželeni – ker nam zagotavljajo energijo. Popoldan in zvečer pa so zaželene bolj beljakovine in vlaknine – zagotavljajo namreč temeljne sestavine za telo brez kopičenja odvečne energije (oz. zalog).

V nadaljevanju se bomo natančneje posvetili vsaki kategoriji posebej.

p.s. Če vas kaj podrobneje zanima nam pišite na info@gofit.si!