29
Mar

8 začimb, ki pospeši metabolizem

Začimbe so odlični pomagači v kuhinji, poleg okusa, pa nam lahko pomagajo tudi pri vzdrževanju telesne teže. Privoščite si jih vsak dan!

Cimet

Cimet velja za eno najboljših začimb pri kurjenju maščob in kalorij, saj spodbuja presnovo, med drugim pa so mu tudi dokazali, da blokira absorbcijo glukoze, ter pospešuje delovanje inzulina, zaradi česar telo bolj učinkovito predela sladkorje v in je pravi odrešitelj za ljudi, ki se borijo z odvečnimi kilogrami. Pol žličke cimeta si vsako jutro dodajte v kavo, čaj ali jogurt.

Gorčica

Gorčico so že Grki v 4 stoletju uporabljali v zdravilne namene, kar še dodatno potrjuje njihov blagodejni učinek na telo, saj naj bi pomagala pri prebavi in želodčnih težavah. Olja, ki se nahajajo v gorčičnih semenih vsebujejo veliko fosforja, kalija in železa, ter tudi super zdrave maščobne kisline omega 3 in omega 6, ki odlično spodbujajo metabolizem. Gorčica se odlično poda na mesne jedi, lahko pa jo združimo tudi s polivkami za solate.

Čili

Ta pekoča začimba vsebuje velike količine vitamina C (5x več kot limona), B, A, E in K, ter minerale kot so železo in kalcij. Dokazano je, da mu pekoč okus (alkaloid kapsaicin) daje zdravilne lastnosti, med drugim pa tudi pospešujejo presnovo maščob in ogljikovih hidratov, ter s tem pomagajo pri hujšanju in uravnavanju telesne teže. Odlično se obnese tudi pri kardiovaskularnih obolenjih, saj širi kapilare po telotnem telesu. Čili se odlično poda tako mesnim, kot zelenjavnim jedem, lahko ga dodate tudi v omake ali jajca.

Komarček

Po tradicionalni Ayurvedi komarček ali koromač predstavlja eno najboljših zdravil za prebavo, saj sprošča krče prebavil, pomaga pri odvajanju vetrov, spodbuja sproščanje žlez, ter deluje diuretično. Univerza v J. Koreji je celo dokazala, da že samo vonj eteričnega olja komarčka spodbuja metabolizem, ter znižuje željo po hrani. Komarček si lahko privoščimo v solatah, lahko pa ga dodamo tudi k ribam ali mesu.

Ingver

Ingver predstavlja enega najboljših antioksidantov, kar jih poznamo do danes. Poleg tega ima pomembne prehrambene in zdravstvene lastnosti povezane s prebavo, saj blagodejno vpliva na vse prebavne organe: želodec, jetra in vranico. Me drugim odlično pospešuje prebavo in delovanje celotnega metabolizma, zato je zelo priporočljiv za osebe, ki imajo težave z zaprtostjo. Ingver lahko nastrgate, ter ga dodate zelenjavnm juham, smoothijem, lahko pa ga narežete na tanke kolobarje, popečete na gheeju in naredite ingverjev čips.

Poper

S poprom lahko svoje telo prelisičite, saj vam bo s poprom začinjena hrana dala občutek sitosti več časa. Prav tako pa bo pekoč učinek popra spodbudil vaš metabolizem, ter poskrbel, da bo telo za prebavljanje hrane porabilo nekoliko več kalorij kot sicer. S poprom lahko začinite praktično vso slano hrano, od solat in juh pa vse do mesa in zelenjave.

Kurkuma

Še ena začimba, ki jo Ayurveda ceni že več kot tisoč let, učinkovita naj bi bila pri težavah z jetri, želodčnikom in prebavo. Njeni aktivni snovi sta kurkumin in betakaroten, ki vsaka na svoj način telesu pomagata pri boljši prebavi (predvsem maščob), čiščenju telesa in utrjevanju imunskega sistema. Na dan si privoščite do eno žlično kurkume, lahko jo dodate jogurtu, popečeni ali dušeni zelenjavi, golažem ali omakam, ter popečenem mesu.

Ginseng

Posebna korenina iz vzhoda, se lahko pohvali s številnimi blagodejnimi učinki za naše telo. Ginseng na telo deluje poživilno, spodbuja fizično kondicijo, dviguje koncentracijo, telesu daje vitalnost in energijo. Užijemo pa ga lahko v obliki prehranskega dopolnila.