29
Mar

A way of life… our way of life…

Naše vodilo in moto bi v Slovenščino lahko prevedli, kot način življenja oziroma bi lahko rekli tudi, način kako vodimo svoje življenje. Naš način, način ki je daje dušo projektu GoFit je prikazan na kratko v tem videu. Kar smo želeli povedati in kar želimo tudi predati našim strankam je, da se vadba in fit način življenja ne začne in konča v telovadnici, ampak mora postati del našega življenja, ki obsega več kot le uro ali dve na teden, 3 mesece na leto. To ste najbrž tudi že slišali, je tako?

Poskušali vam bomo razložiti zakaj je to tako pomembno…

Običajno se večina izmed nas odloči za vadbo in diete nekaj mesecev pred poletjem, ko se zavemo, da maščobni dodatki na našem telesu ne grejo skupaj s kopalkami, ki bi jih radi nosili na dopustu. Ker si zelo želimo dobro izgledati, nas to motivira. Nekaj mesecev se tudi res trudimo, da bi dosegli želene rezultate in običajno jih tudi dosežemo. Potimo se in trpimo na vadbah, in s težavo se upiramo kulinaričnim skušnjavam za doseganje podobe, ki smo si jo zadali. Ko nam uspe smo seveda ponosni nase in kmalu se lahko sprostimo, saj smo svoje dosegli. Tako se, počasi, počasi prikradejo nazaj stari vzorci prehranjevanja in kakšen trening pa tudi preskočimo – saj smo itak že fit!

Preden se zavemo pa so kilogrami in maščobne obloge spet tam kjer so bile..mogoče jih je še več. Temu pravimo »jo-jo efekt« – začarani dietni krog. Dokazano je, da s hitrimi dietami na bazi zmanjšanega vnosa kalorij telo reagira, kot v primeru pomanjkanja hrane – prilagodi se na znižan vnos energije in varčuje za kasneje. Bazalni metabolizem (količina presnovljene energije za izvajanje osnovnim funkcij telesa) se zniža in metabolizem telesa se upočasni, kot da mu primanjkuje goriva. Pri vsakem obroku zato poskuša ohraniti nekaj energije v obliki uskladiščene rezerve – bolj kot je drastična dieta, bolj telo varčuje z energijo. Poleg tega pa takšne diete običajno tudi porušijo razmerje med mišičnim in maščobnim tkivom. Ko pa preidemo na stare vzorce bo telo, ki je bilo prej navajeno preživeti z nizkim vnosom energije (zmanjšan bazalni metabolizem), vse kar je viška skladiščilo v obliki zalog – in opa, spet smo pridobili kilograme in maščobne obloge.

No, da ne bomo samo o dietah moramo tudi povedati, da je vadba dosti bolj prijetna, če jo izvajamo redno. Ne samo prijetna, vadba naj bi bila zabavna in naj bi predstavljala sprostitev. Ko začnemo z vadbo pa ni nič prijetna saj slabša, kot je naša pripravljenost tem bolj mučna je vadba. V nekaj mesecih dosežemo, da naše telo vadbo uspešno prenese – poveča se kondicija, moč in vzdržljivost na neko osnovno raven. Če z vadbo prekinemo, bomo spet na začetku in spet se bomo mučili. Višja, kot je stopnja pripravljenosti, lažje nam je med vadbo in lažje tudi preidemo na višje nivoje. Bolj, kot je telo pripravljeno pa tudi lažje osvojimo različne gibalne vzorce. Tako se bomo z večjo lahkoto udejanjali novih športov in aktivnosti, se učili novih stvari ter se pri tem tudi zabavali. Če bomo dobro pripravljeni nam bo naše telo boljše, bolj funkcionalno služilo. Ker funkcija našega telesa, tega neizmerno sposobnega stroja, je prav gibanje!

Zato pa bi radi predali to sporočilo, da je šport lahko vedno z nami – doma, na dopustu, vsakič ko smo si pripravljeni vzeti čas zase in lahko postane vir zabave. Prav tako se je mogoče pravilno prehranjevat in istočasno uživati okusno hrano kljub zasedenemu urniku in pomanjkanju časa.
Kako do tega, pa je namen tega bloga in našega projekta… več o tem sledi.