+386 70 820 425
gofitcenterinfo@gmail.com
Industrijska cesta 5, Nova Gorica, SI
Spletna trgovina
Stopimo v stik
Web Prispevki (62)

BCAA aminokisline

Pozdravljeni,

v današnjem prispevku bomo obravnavali t.i. aminokisline z razvejano verigo.

BCAA aminokisline, znane tudi kot razvejane aminokisline (Branched-Chain Amino Acids), so pomemben del prehranskih dopolnil, ki jih športniki in rekreativci pogosto uporabljajo.

Gre za tri esencialne aminokisline: levcin, izolevcin in valin. V tem članku bomo raziskali, zakaj so te aminokisline ključne za izgradnjo mišic, hitro okrevanje in celo za splošno dobro počutje.

1. Pomen BCAA aminokislin
Esencialne aminokisline so tiste, ki jih telo ne more proizvesti samo in jih moramo zato zaužiti s hrano ali prehranskimi dopolnili. Med njimi imajo posebno vlogo BCAA aminokisline: levcin, izolevcin in valin. Te aminokisline se neposredno presnavljajo v mišicah in ne v jetrih, kar jim omogoča, da takoj vplivajo na mišično regeneracijo in rast.

2. Spodbujanje mišične rasti
Levcin je močan aktivator poti mTOR, ki je ključna za spodbujanje sinteze beljakovin in mišične rasti. Izolevcin in valin prav tako pomagata, vendar v manjši meri. BCAA aminokisline vplivajo tako na izboljšanje regeneracije mišic po vadbi in pospešijo anabolizem, ki vodi do povečanja mišične mase.

Web Prispevki (63)

3. Zmanjšanje mišične utrujenosti
BCAA aminokisline delujejo kot antagonisti serotoninskim receptorjem v možganih, zmanjšujejo proizvodnjo serotonina in s tem zmanjšujejo občutek utrujenosti. Ta lastnost je še posebej koristna pri dolgotrajnih vadbah, kjer je utrujenost ključni dejavnik.

4. Hitrejše okrevanje
Zaužitje BCAA aminokislin po vadbi lahko bistveno zmanjša katabolizem (mišično razgradnjo), ki se običajno pojavi po intenzivnem fizičnem naporu. Prav tako lahko zmanjšajo koncentracijo kreatin kinaze v krvi, encima, ki je pokazatelj razgradnje mišic, in s tem pospešijo okrevanje.

5. Podpora presnovi
BCAA aminokisline igrajo pomembno vlogo v gluconeogenezi, to je sposobnost telesa, da proizvaja glukozo iz aminokislin in drugih spojin. Ta lastnost je zelo koristna za športnike v vzdržljivostnih športih, saj jim omogoča, da dlje časa vzdržijo fizični napor.

6. Psihološke koristi
BCAA aminokisline imajo tudi nevroprotektivne lastnosti. Pozitivno vplivajo na negativen učinek kroničnega stresa na možgane in izboljšajo splošno razpoloženje. Nekatere študije celo kažejo, da lahko pomagajo v boju proti simptomom depresije in anksioznosti.

7. Kdo naj jih uporablja?
BCAA aminokisline so še posebej koristne za športnike, ki se ukvarjajo z intenzivno vadbo ali vzdržljivostnimi športi. Vendar pa so koristne tudi za ljudi, ki se s športom ne ukvarjajo aktivno, še posebej če imajo pomanjkanje teh ključnih aminokislin zaradi prehranskih omejitev, kot je na primer vegetarijanstvo ali pa zaradi zdravstvenih razlogov, kot so bolezni jeter ali ledvic.

BCAA so dobra izbira

BCAA aminokisline imajo številne koristi, ki segajo od izboljšanja mišične rasti in regeneracije do podpore mentalnemu zdravju. So nepogrešljiv del prehrane za športnike, vendar lahko so koristne tudi za rekreativno populacijo. Čeprav so na splošno varne, je vedno priporočljivo, da se pred dodajanjem katerega koli prehranskega dopolnila posvetujete z zdravnikom.

Ostale objave

Web Fb Pic (39)

Zakaj so pomembne vaje za mobilnost in stabilnost?

Ključna elementa, ki skupaj tvorita temelj telesne pripravljenosti.
Web Prispevki (70)

Trans nasičene maščobe in posledice za zdravje

Ključna je osebna odgovornost za izbiro zdravih živil.
Web Prispevki (68)

Kako poteka trening za pridobivanje mišične mase?

To je dolgotrajen in zahteven proces.

O podjetju

Kibbon d.o.o.
Industrijska cesta 5, 5000 Nova Gorica
Davčna št.: 52566803
Matična: 3543650000

Za uporabnike

Copyright © 2022 Kibbon d.o.o. - Vse pravice pridržane. | Izdelava spletne strani: Spletnikar
crossmenuchevron-down