6
Feb

KAJ JE URINSKA INKONTINENCA?

Urinska inkontinenca je izraz, ki pomeni nekontrolirano uhajanje urina. Je kar pogost
problem, ki močno vpliva na kakovost življenja. Negativno vpliva na samozavest,
prisoten je strah, da se mokrota vidi oziroma se zazna neprijeten vonj. Ti ljudje se
pogosto izogibajo družabnim dogodkom pa tudi spolnim odnosom.

KAJ JE URINSKA INKONTINENCA?
Ločimo dve vrsti urinske inkontinence:

1) Stresna urinska inkontinenca: urin začne uhajati pri večjih fizičnih naporih, kot je
dvigovanje bremen, tek, poskoki, ples, kihanje in kašljanje. Lahko nastane zaradi
nosečnosti, po vaginalnem porodu, dvigovanja težkih bremen, zaprtosti, hormonskih
sprememb,… vsi ti dejavniki namreč oslabijo mišice medeničnega dna in te niso več
sposobne podpirati mehurja in notranjih organov.

2) Urgentna urinska inkontinenca: Zelo pogosto uriniranje, predvsem ponoči, se
dogaja pri prekomerno aktivnem srečnem mehurju. Pojavi se nenadna, močna
potreba po takojšnem uriniranju, tudi takrat, ko naj bi bil naš mehur praktično
izpraznjen. Če pa nam v takem primeru, še pred odvajanjem urina, uide urin, je to
prvi znak urgentne urinske inkontinence. Lahko nastane, kot posledica povečane
prostate, jemanja zdravil ali nevrološkega obolenja.

3) Mešana urinska inkontinenca: nastane kot kombinacija stresne in urgentne urinske
inkontinence.

V primeru nehotenega uhajanja urina, ne glede na razlog, je potreben posvet s
strokovnjakom na tem področju, ena izmed najboljših metod za zmanjševanje
oziroma preprečevanje urinske inkontinence pa je trening mišic medeničnega dna.
To, pa vas lahko naučimo tudi mi 🙂 Aktivno izvajanje vaj poveča moč in vzdržljivost
teh mišic. Hkrati se povečuje moč zapornega mehanizma mišice zapiralke sečnice pri
nenadno povečanem pritisku v trebušni votlini. Mišice aktiviramo tako, da zavestno
stisnemo mišice medeničnega dna, kot da bi poskušali zaustaviti curek urina in
uhajanje vetrov. Stiskamo dokler zmoremo (5-10s) oziroma dokler kontrakcija sama
ne popusti. Vaje lahko izvajamo kadarkoli in kjerkoli, sede, stoje ali leže.