+386 70 820 425
gofitcenterinfo@gmail.com
Industrijska cesta 5, Nova Gorica, SI
Spletna trgovina
Stopimo v stik
1

Kako prilagoditi vadbo glede na starost

Pozdravljeni,

v tokratnem prispevku vam bomo predstavili kako prilagoditi vadbo glede na vašo starost in kaj je glede na življenjsko obdobje bolj pomembno vključevati v redno telsno aktivnost.

Vadba je pomemben del življenja, ne glede na vašo starost. Toda vaše telo in njegove potrebe se sčasoma spreminjajo, kar pomeni, da morate prilagoditi tudi svojo vadbeno rutino.

V tem članku bomo obravnavali, kako se lahko prilagodi vadba za različne starostne skupine, za doseganje optimalnih rezultatov in ohranjanja zdravje skozi celotno življenjsko dobo.

#1 Vadba v dvajsetih
V tej fazi življenja so fizične sposobnosti telesa na vrhuncu, zato je to odličen čas za intenzivnejšo obliko telesne aktivnosti in vadbe. Prednosti kardiovaskularne vadbe, kot so tek, kolesarjenje ali plavanje, so povečanje aerobne sposobnosti in izboljšana splošna vzdržljivost. Prav takom je pomembna izgradnja mišične mase z vajami za moč in vzdržljivost, kot so dvigovanje uteži ali uporaba lastne telesne teže. Ne pozabite tudi na raztezanje z vadbo kot je joga ali pa z različnimi razteznimi vajami, ki so namenjene izboljšanju gibljivosti.

#2 Vadba v tridesetih
V tridesetih letih življenja lahko nastopijo nove obveznosti, kot so kariera, zakonsko življenje ali starševstvo. Čeprav morda nimate na razpolago toliko časa, je vadba še vedno ključnega pomena. Funkcionalna vadba, ki vključuje gibanja vsakodnevnega življenja, lahko pomaga pri ohranjanju mišične moči, vzdržljivosti in gibljivosti. Poleg tega lahko vadba za izboljšanja in povečanje gibljivosti, kot sta na primer pilates in joga, izboljšajo vaše splošno počutje in vsakodenvno delovanje.

#3 Vadba v štiridesetih
Staranje lahko prinese s seboj postopno izgubo mišične mase in splošno zmanjšanje fizičnih sposobnosti. Dvigovanje uteži in druge oblike treninga moči so v temu obdobju še posebej pomembni. Vaje za krepitve telesnega središča (jedra) in stabilizacijske vaje lahko pomagajo pri odpravi bolečin v hrbttenici (bolečine v križu) in sklepih, ki so zelo značilne za to starostno skupino.

#4 Vadba v petdesetih in šestdesetih
V tem življenjskem obdobju bi moral biti poudarek na ohranjanju vzdržljivosti, mobilnosti in preprečevanju kroničnih bolezni. Vaje za krepitev srčno žilnega in dihalnega sistema, kot so hoja, hitra hoja, tek ali kolesarjenje, ostajajo najbolj pomembne, vendar je v vadbeni program zelo koristno tudi vključevanje vaj ravnotežje in koordinacijo. Vadba kot je na primer Tai chi ali pilates sta odlična izbira za to starostno skupino.

2

#5 Vadba v sedemdesetih in kasneje
Mobilnost, ravnotežje in koordinacija so ključne komponente telesne aktivnosti za to življenjsko obdobje. V vadbo je priporočljivo vključevati lahke, a učinkovite vaje, ki izboljšujejo omenjene komponente. Pred začetkom nove vadbe se vedno posvetujte z osebnim trenerjem in po potrebi tudi z zdravnikom, saj se lahko pojavijo specifične zdravstvene omejitve.

Univerzalni nasveti
Ne glede na vašo starost je vedno je pomembno, da poskrbite za zadostno hidracijo, uravnoteženo prehrano bogato z vitamini in minerali ter poskrbite za zadosten počitek. Ta osnovna načela služijo kot temelj za zdravo in produktivno vadbeno rutino v kateri koli starosti.

Ostale objave

Web Fb Pic (39)

Zakaj so pomembne vaje za mobilnost in stabilnost?

Ključna elementa, ki skupaj tvorita temelj telesne pripravljenosti.
Web Prispevki (70)

Trans nasičene maščobe in posledice za zdravje

Ključna je osebna odgovornost za izbiro zdravih živil.
Web Prispevki (68)

Kako poteka trening za pridobivanje mišične mase?

To je dolgotrajen in zahteven proces.

O podjetju

Kibbon d.o.o.
Industrijska cesta 5, 5000 Nova Gorica
Davčna št.: 52566803
Matična: 3543650000

Za uporabnike

Copyright © 2022 Kibbon d.o.o. - Vse pravice pridržane. | Izdelava spletne strani: Spletnikar
crossmenuchevron-down