10
Nov

KONDICIJSKA PRIPRAVA SMUČARJA

Za največje užitke na belih strminah se je potrebno ustrezno pripraviti, saj je alpsko smučanje sestavljeno iz številnih kompleksnih gibalnih vzorcev. Priporočljivo je, da priprava na smučarsko sezono traja kontinuirano več mesecev,  vadba pa temelji na izboljšanju vseh gibalnih sposobnosti, kot so:

  • Moč – glede na sposobnost razvoja moči je odvisna uspešnost obvladovanja tehnike in premagovanja velikih obremenitev med smuko. Najprej je potrebno poskrbeti za prilagoditev mišično skeletnega sistema na trening, nato pozornost preusmeriti v razvoj eksplozivne moči in repetitivne moči ter nazadnje vzdrževati stopnjo pripravljenosti.
  • Hitrost – v alpskem smučanju se hitrost kot motorična sposobnost kaže predvsem v hitrosti reakcije v določeni situaciji in hitrosti izvedbe enostavnega giba

KONDICIJSKA PRIPRAVA SMUČARJA

  • Koordinacija – pri smučanju s koordinacijo opisujemo sposobnost lahkotne izvedbe kompleksnih gibanj
  • Gibljivost – kot pri vsaki športni disciplini nam omogoča bolj ekonomično gibanje in zmanjšuje možnost nastanka poškodb

KONDICIJSKA PRIPRAVA SMUČARJA

  • Ravnotežje in propriocepcija – med samo smuko gre za kontinuirano ohranjanje oziroma vzpostavljanje ravnotežnega položaja na smučeh med drsenjem po snežni podlagi. Potrebno razviti dobro ravnotežje in stabilizacijo celega telesa, predvsem pa nog in trupa.
  • Vzdržljivost – te sposobnost nam omogoča večjo količino treninga na snegu 🙂

KONDICIJSKA PRIPRAVA SMUČARJA

 

Pri alpskem smučanju je dobra kondicijska priprava bistvenega pomena: ne  omogoča le pravih užitkov med smuko, temveč tudi zmanjšuje možnost poškodb.