14
Avg

OSEBNO TRENERSTVO MED NOSEČNOSTJO IN PO PORODU

OSEBNO TRENERSTVO MED NOSEČNOSTJO IN PO PORODUMed nosečnostjo prihaja do številnih anatomskih, fizioloških in psiholoških sprememb, saj se žensko telo pripravlja na porod. Pot je v rokah nosečnice in ne dvomno bo le ta lažja, če se nosečnica na to telesno in psihično pripravi. Dobra telesna pripravljenost zajema telesno kondicijo, celostno psihično pripravo, spretnosti sproščanja in pravilno dihanje. Vse to pa nosečnici omogoči lažje prestajanje nosečnosti, boljšo pripravo na porod, lažji porod in hitrejše okrevanje po porodu.

Z ustrezno vadbo lahko delujemo preventivno in zmanjšamo možnost za nastanek številnih težav, ki so značilne za obdobje nosečnosti in po porodu (bolečine v križu in medenici, disfunkcija sramnične zrasti, diastaza recti abdominis in urinska inkontinenca).

Cilj vadbe je izboljšati stabilnost hrbtenice in medenice, ohranjanje ali izboljšanje normalne sklepne gibljivosti, razvijanje dobre telesne drže in izboljšati splošno kondicijo. Ob enem se bo nosečnica seznanila z mehanizmi, ki povzročajo bolečino in učila pravilnega in varnega gibanja (prepogibanje, dvigovanje in nošenje bremen) v vsakdanjem življenju.

Najustreznejši čas za začetek, ob odsotnosti kontraindikacij, se priporoča nekje od 3. do 8. meseca nosečnosti. V kolikor se je nosečnica že pred nosečnost ukvarjala z redno telesno aktivnostjo, je priporočljivo da s tem nadaljuje. V kolikor ne, pa je potreben postopen začetek.

Kontraindikacije za vadbo v obdobju nosečnosti so: v nosečnosti povišan krvni tlak, resna srčna obolenja, večplodna nosečnost, odtekanje plodovnice, prezgodnji porod v prejšnji nosečnosti, grozeč prezgodnji porod, slabost materničnega vratu, krvavitev iz nožnice v drugem ali tretjem trimesečju in zastoj plodovne rasti v maternici.

Zaradi same narave poroda, lahko po porodu pride do ohlapnosti in raztegnjenih trebušnih mišic. Poporodna vadba stremi h izboljšanju telesne cirkulacije, izboljšanju stabilizacije hrbtenice in medenice in krepitvi mišic medeničnega dna.

Po porodu je potrebno postopno stopnjevanje aktivnosti do 6. tedna po porodu, nato pa po pregledu ginekologa, lahko nadaljujemo z aktivnostjo, kakršna je bila po porodu.

Viri in literatura
Videmšek, M., Bokal Vrtačnik, E., Šćepanović, D., Žgur, L.,Videmšek, N., Meško, M.,Karpljuk, D., Štihec, J., Hadžić, V. Priporočila za telesno dejavnost nosečnic.
Zdravniški vestnik; 2015: 2.

Mlakar K. K., Videmšek M., Vrtačnik-Bokal E., Žgur L., Šćepanović D. Z gibanjem v zdravo nosečnost. Ljubljana: Fakulteta za šport; 2011.