Prehrana

Healthy_food

Pravilna prehrana je prvi in najpomembnejši korak na poti do zdravja, dobrega počutja in vitalnega telesa. Ker nas proces prehranjevanja spremlja vsakodnevno, je to, da smo o tem podučeni in uživamo zdravo prehrano izrednega pomena.

Kaj sploh je zdrava prehrana? Se vam ne zdi, da je bilo o tem že toliko povedanega, da ne veste natančno, komu bi sploh verjeli?

Zdrava prehrana je predvsem uravnotežena prehrana, ki je količinsko porazdeljena na primerne obroke ter pripravljena iz kakovostnih živil. Vse skupaj je precej enostavno, kar pomeni, da ne stradamo in se nato prenajedamo, temveč si dan razdelimo na tri glavne obroke: zajtrk, kosilo in večerja. Če izhajamo iz dejstva, da za normalno funkcioniranje čez dan potrebujemo hrano, potem ugotovimo, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva, medtem ko večerja mora biti lahka, saj se telo zvečer pripravlja na počitek in ne potrebuje velikega vnosa kalorij. Če postanemo med obroki lačni, lakoto potešimo s prigrizki, ki so pripravljeni iz zdravih živil. Če temu primešamo še primerno količino vode, smo ravnokar postavili temelje zdravega prehranjevanja.

Katera hranila pravzaprav vnašamo v telo vsak dan?

Dnevno vnašamo v telo 6 pomembnih hranil. Prav vsak je že slišal zanje. To so: ogljikovi hidrati, beljakovine, maščobe, vitamini, minerali in voda.

Vsa našteta hranila so nujno potrebna za normalno delovanje našega organizma, zato jih moramo v telo vnašati vsak dan, brez izjeme in se na ta način izogniti njihovemu pomanjkanju.

Kaj so ogljikovi hidrati?

Ogljikovi hidrati predstavljajo nepogrešljiv vir energije, ki jo naše telo potrebuje za pravilno delovanje. Delimo jih v tri skupine, in sicer:

Enostavne ogljikove hidrate

Sestavljene ogljikove hidrate

Vlaknine ali balastne snovi

Kaj so beljakovine?

Beljakovine oziroma proteini so molekule, ki sestavljajo približno petino človeškega telesa in predstavljajo gradbeni material za organizem. Telesu predstavljajo vir energije samo takrat, ko nam primanjkuje energije. Glede na to, da sodelujejo v vseh življenjskih procesih, so beljakovine nujne za optimalno delovanje telesa. Poznamo:

Beljakovine živalskega izvora

Beljakovine rastlinskega izvora

Kaj so maščobe?

Maščobe predstavljajo pomemben vir energije za naš organizem ter so pomembni gradniki celic v telesu. Mnoge med njimi vsebujejo koristne hranilne snovi, hrani pa dodajajo okus in aromo. Najbolj osnovna delitev maščob je na:

Nasičene (nezdrave) maščobe

Nenasičene (zdrave) maščobe

Kaj so vitamini in minerali?

Vitamini so snovi, ki so potrebne za normalno delovanje organizma. Večino vitaminov moramo v telo vnesti s pestro in raznoliko prehrano, nekatere pa lahko naše telo v manjših količinah proizvaja tudi samo.

Minerali so snovi, ki so tako kot vitamini potrebni za normalno delovanje organizma, največkrat pa so v obliki soli. Telo samo ne more proizvajati nobenega minerala, tako da moramo prav vse zaužiti s pestro in raznovrstno prehrano.

Zakaj je pomembna voda?

Od 70 do 75 odstotkov človekovega telesa predstavlja voda. Ker človekovo telo nima zalog tekočine, jo moramo vsak dan znova vnašati v telo. Pri osebah, ki opravljajo pretežno sedeče poklice in niso fizično aktivne, se dnevno priporoča vnos približno dva in pol litra vode dnevno. Pri telesno aktivnih ljudeh pa se priporoča, da spijejo še dodaten liter vode na dan.

Če človek izgubi 2-3% vode, je njegova storilnost zmanjšana za 20-30%. Ledvice potrebujejo dovolj vode, da lahko uspešno filtrirajo stranske produkte telesa. Voda bistveno pripomore tudi k uspešni porabi maščobnega tkiva.

Našemu telesu so najbolj škodljive pijače, ki vsebujejo veliko dodatnega sladkorja. Priporočeno je pitje navadne in mineralne vode, saj je voda edina pijača, ki resnično najbolj poteši občutek žeje.

Spletno mesto za namen izboljšave delovanja uporablja piškotke.

Z uporabo strani soglašate z uporabo piškotkov. Preberi več

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close