18
Jan

RAZTEZANJE IN GIBLJIVOST (1. del)

Gibljivost lahko opredelimo oziroma definiramo kot sposobnost maksimalne oddaljitve mišičnih pripenjališč oziroma narastišč. Gibljivost je sposobnost sklepa, da izvede gibanje preko celotnega obsega giba (Range of motion – ROM). ROM v specifičnem sklepu je pomemben zato, ker definira njegovo funkcionalno sposobnost – vsak sklep je unikaten glede na njegovo definirano sposobnost gibanja in s tem funkcijo sklepa v mišično-skeletnem sistemu.

RAZTEZANJE IN GIBLJIVOST (1. del)

Razumevanje prednosti in pomena gibljivosti pomaga pri razumevanju vključevanja vadbe gibljivosti v vadbeni program.  Vzdrževanje ustrezne gibljivosti v življenjskem obdobju je v tesni povezavi s povečanjem funkcionalnih sposobnosti telesa (sposobnosti gibanja) in povečanjem neodvisnosti. Pomanjkanje gibljivosti je pogost vzrok za poškodbe mišično-skeletnega sistema (primer: bolečine v ledvenem predelu hrbtenice so v tesni povezavi s slabo gibljivostjo mišičnih skupin, ki delujejo na ledveni del hrbtenice in kolčni sklep)!

  • Gibljivost vpliva na (prednosti vadbe gibljivosti):
  • povečan obseg gibanja (ROM),
  • gibalno funkcionalnost in učinkovitost,
  • telesno simetrijo,
  • mišično relaksacijo,
  • zmanjšuje stres,
  • zmanjšuje možnost za nastanek poškodb,
  • zmanjšuje možnost za nastanek mišičnih krčev,
  • sproščanje mišičnih bolečin in
  • boljšo kvaliteto življenja.

Izraz hipermobilnost pa opisuje sklepe, katerih sposobnost gibanja je večja od normalnega obsega gibanja. Hipermobilni sklepi niso tako velik dejavnik gibljivosti tkiva v primerjavi z njihovo nestabilnostjo. Za posameznika, ki ima sposobnost hipermobilnosti, se svetuje okrepitev mišičnih skupin, ki sklep obdajajo z namenom povečanja/izboljšanja stabilnosti sklepa ter preprečevanja možnosti nastanka poškodb.

Mitja Maechtig dr. med., specialist ortopedske kirurgije