17
Okt

Raztezanje

Učinkovito raztezanje je ključno za povečanje zmogljivosti pri cross vadbi in omogoča učinkovitejšo regeneracijo.

Raztezne vaje so ključnega pomena za izboljšanje gibljivosti, obsega giba v sklepu in hitrejšo regeneracijo po vadbi. Ogrevanje in raztezanje sta dve različni stvari, lahko pa so raztezne vaje del ogrevanja. Pravi način ogrevanja športniku omogoča boljšo pripravo na glavni del treninga (na primer: vadba za moč) in zmanjša možnost nastanka poškodb. Pri cross vadbi lahko le z ustrezno dolžino in gibljivostjo mišice dosežemo polen obseg in varno izvedbo giba, zlasti pri tehnično zahtevnejših elementih vadbe. Na ta način polno obremenimo mišico in omogočimo njeno rast.

Raztezanje

Ustrezna gibljivost torej omogoča izboljšanje učinkovitosti gibanja. Glavne mišice, ki jim moramo nameniti največ pozornosti so :

  • Zadnje stegenske mišice so pomemben del zadajšnje skupine mišic. Njihova aktivacija ter ustrezna moč je ključna pri glavnini vaj cross vadbe, na primer »clean«, »snatch«, »deadlift« ipd. Ob enem pa je potrebna tudi ustrezna gibljivost in razteznost teh mišic, da se le te med samim treningom ne poškodujejo (na primer: natrgajo)

 

  • Triceps je mišica, ki se aktivira pri vajah kot so skleca, potisk iz prsi, potisk nad glavo, počep z rokami nad glavo, »jerk« ipd., oziroma pri vseh, ki zahtevajo položaj rok nad glavo. Učinkovito raztezanje te mišice olajša izvajanje vseh dvigov nad glavo.

Raztezanje

  • Ramenski sklep je en izmed najpogosteje poškodovanih, saj vsako gibanje zgornjega dela telesa vključuje tudi gibanje roke. Ustrezna dolžina in raztegljivost teh mišic pa je ključna tudi za »pravilno« držo.

 

  • Mišice kolka so aktivirane pri vseh naših aktivnosti, na primer pri poskokih, počepih, vzponih na klop, usedanju, sedenju… vse počnemo z našimi kolki. Te mišice so po navadi najbolj zakrčene, tako da jim je potrebno nameniti posebno pozornost in ohranjati njihovo ustrezno mobilnost.

Raztezanje

  • Naši gležnji so stebri, ki ne nosijo samo naše teže, temveč tudi težo vseh dodatnih uteži, s katerimi »se igramo« med našim treningom. Zato jih ne smemo zanemarjati.

 

Naj bo raztezanje pomemben del tvojega treninga, izboljšaj obseg giba vseh sklepov in s tem zmanjšaj možnost nastanka poškodb!