29
Nov

Vadba v nosečnosti – Aneja

V Gofitu sem začela trenirati avgusta 2016, najprej sem hodila na skupinsko vadbo,
kasneje pa sem se odločila še za trening osebnega trenerstva. Vsak trening je bil
drugačen in z vsakim dnem sem kar nestrpno pričakovala, da grem trenirat, ker sem
bila potem polna energije, sploh če sem imela slab dan, je trening neverjetno
pomagal pri temu.

Marca 2018 pa sem izvedela lepo novico in sicer, da sem noseča.
Večina parov novico za nekaj časa zadrži zase dokler ni 100%, sama pa sem se
odločila, da vseeno trenerju to povem, da je tudi sam dojel, zakaj sem bila na zadnjih
treningih brez energije.

Vsaka nosečnica doživlja nosečnost drugače, jaz sem bila
očitno ena izmed srečnic, saj v začetku nosečnosti nisem imela nobenih slabosti,
bruhanja, glavobola, le utrujena sem bila in bi lahko vsako popoldne prespala –
vendar ne, odločila sem se, da bom kljub utrujenosti trenirala 4x – 5x na teden, pa
čeprav kakšen dan trening ni bil opravljen najboljše, tistih 45 – 60 min sem že
zdržala. Zelo sem se tudi bala, da bom v nosečnosti pridobila preveč kilogramov, saj
sem iz vseh možnih strani znancev, znank, prijateljev in prijateljic dobila informacije,
da so se nekatere nosečnice zredile 20kg ali več. Tega si nisem mogla dopustiti saj
se v povprečju nosečnica zredi med 12-15kg.

Vadba v nosečnosti - Aneja

Kljub temu sem pa oseba, ki brez
gibanja ne zdrži, zato sem vedno govorila, da bi rada trenirala do zadnjega dne.
Mislila sem, da bo trebuh samo rastel in bo počutje ostalo enako – ni ravno tako.
Prve 4 mesece so bili treningi skoraj isti kot prej, prilagodili so le določene vaje (npr.
trebušnjake, vojaške sklece, teža uteži), ker mi enostavno ni ustrezalo – potrebno je
poslušati svoje telo, vendar spet ne v smislu izkoriščanja situacije »tega ne morem,
tega se mi ne da, te vaje tudi nebom, ker mi ni všeč«. Določene vaje je potrebno
najprej preizkusiti, če telesu res ne ustreza, se prilagodi, nikakor pa ni nosečnost
izgovor za izogibanje določenim vajam, ki nam niso všeč . Do konca 6. meseca
nosečnosti sem še lahko tekla, potem pa je trebuh postajal vedno večji, vedno več
vaj je bilo treba prilagoditi in izpustiti, med treningi sem postajala vedno bolj
zadihana, vendar sem vztrajala, ker sem se po koncu počutila odlično. Tudi s
kilogrami sem bila zadovoljna, ker sem ostala v mejah normale.

Vadba v nosečnosti - Aneja

Zadnji mesec sem se
odločila, da osebno trenerstvo opustim, saj imam že kar velik trebuh, potrebno je bilo
opustiti večino vaj, zato se raje potrudim, da grem vsaj 3x – 4x na teden ven hodit
za cca 1 uro, doma pa izvajam vaje za mišice medeničnega dna.
Nosečnost ni bolezen, je pa vseeno potrebno paziti pri aktivnosti, saj v sebi nosimo
živo bitje, za katerega je potrebno poskrbeti in omogočiti zdrav razvoj. Ni
priporočljivo, da se z treningi preneha, zdravniki celo podpirajo gibanje v celotni
nosečnosti, če le ta poteka normalno. Prepričana sem, da mi bo aktivnost pred in
med nosečnostjo zelo olajšala porod in pripomogla k lažjemu in hitrejšemu
okrevanju.

Vadba v nosečnosti - Aneja