6
Okt

ZAKAJ JE SPANJE TAKO POMEMBNO?

Se boriš s prekomerno telesno težo? Se počutiš izgorelo? Ti zmanjkuje energije med treningom oziroma skozi ves dan?

ZAKAJ JE SPANJE TAKO POMEMBNO?

Tudi če se zdravo prehranjuješ in si dovolj gibalno aktiven/a, se ti lahko dogaja, da se ne počutiš dobro oziroma ne izgledaš kakor bi si želel/a. V tem primeru je po navadi glavni krivec prekratek in nekvaliteten spanec.

Na žalost, več kot tretjina odraslih ljudi spi manj kot 7 ur na noč, kar pa je za večino premalo za normalno delovanje čez cel dan. Takoj se začne odražati na povišanju odstotka telesne maščobe, negativno vpliva na hormone, poviša možnost nastanka kroničnih obolenj in »izčrpava« naše možgane.

Kvaliteten spanec pomaga našemu telesu in umu zagotoviti ustrezno regeneracijo, nas ohranja vitke, vesele, zbrane in zdrave. Naj bo spanje prioriteta – tvoje fizično in psihično počutje se bo 100% izboljšalo.

 

ZAKAJ JE SPANJE TAKO POMEMBNO?

5 znakov, da ti tvoje spalne navade ne ustrezajo:

  • Tvoje misli postajajo »meglene«

Kar izkusiš in se naučiš čez dan, se utrdi v tvojem spominu medtem ko spiš. Pomanjkanje spanja lahko povzroči zmanjšanje koncentracije, zmedenost in pozabljivost.

  • Pogosto si bolan

Ko ne spiš dovolj, se ti lahko poruši tudi imunski sistem. S tem postaneš bolj dovzeten za okužbe z virusi in bakterijami.

  • Ne počutiš se dobro

Med spanjem v tvojem telesu potekajo procesi, ki skrbijo za nadzorovano proizvajanje hormonov. V primeru motenj, lahko pride do čustvenega neravnovesja (depresije), slabega počutja in intenzivnejše doživljanje stresa.

  • Imaš težave s prekomerno telesno težo

Pomanjkanje spanja je povezano s pridobivanjem telesne maščobe. Posledično je namreč motena regulacija apetita, ves čas si lačen in to vodi do povišanega vnosa kalorij s hrano.

  • Tvoji treningi se ti zdijo prezahtevni

Tvoje telo potrebuje kvaliteten in dovolj dolg spanec za ustrezno regeneracijo. V nasprotnem primeru se zniža aktivnost centralnega živčnega sistema, imaš nižji reakcijski čas, občuti se nižji nivo energije in imaš zmanjšano željo po fizični aktivnosti.